قدرت باور

قدرت شگفت انگیز باور

مؤلف: دکتر امیرهوشنگ آذردشتی

انتشارات شب قلم

چاپ اول: 1401


باورها، نقش مهمی‌در زندگی ما ایفا می‌کنند تا جایی که می‌توان گفت بسیاری از موفقیت‌هاوشکستهای زندگی ما، ناشی از باورهای ماست.

 به گفته‌ی رابرت کولییر: «وقتی در ذهن خود این حقیقت را پذیرفتید (باور کردید) که می‌توانید به تمام خواسته‌های خود دست یابید، در کرۀ زمین، چیزی وجود ندارد که شما مالک آن نباشید.» (کولییر : 125)

باورها، همچنین ‌تأثیر بی‌نظیری در انجام پذیری و یا انجام‌ناپذیری اکثر تصمیمات ما دارند‌؛ به عنوان مثال شاید یکی از اهداف و آرزوهای ما خرید یک ماشین لوکس آخرین مدل باشد. ما ارتعاش به شدت قوی و شدیدی برای رسیدن به آن، به کائنات و جهان خلقت ارسال می‌کنیم؛ اما ممکن است هیچ‌گاه به آن نرسیم. یکی از دلایل آن بی‌شک این است که ما هنوز باور نداریم که می‌توانیم به آن ماشین برسیم !

 باور نکردن به دو دلیل باعث می‌شود که ما به خواسته یا هدفی که داریم، نرسیم:

اولا وقتی باور نمی‌کنیم که می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم، شدت فرکانسی که به کائنات و جهان هستی ارسال می‌کنیم، کم می‌شود و نمی‌توانیم با آن چیزهایی که می‌خواهیم، «هم‌ارتعاش» شویم و طبق قانون ارتعاش که مقدم بر قانون جذب است، «تا با چیزی، هم‌ارتعاش نشویم، آن را به دست نمی‌آوریم».

ثانیاً وقتی رسیدن به خواسته و هدفمان را باور نداشته باشیم، ارتعاش منفی و متضاد (کمبود) به کائنات می‌فرستیم و دایم به نبودن آن خواسته، فکر می‌کنیم؛ لذا دائم از خواسته‌مان دور می‌شویم و نمی‌توانیم به آن برسیم.

برای آنکه بتوانیم به خواسته یا هدفمان برسیم، اولاَ باید عمیقاً باور داشته باشیم که می‌توانیم به خواستۀ خود برسیم (بدون هیچ شک و شبهه‌ای) و ثانیاً باید با خواسته یا هدفمان «هم‌ارتعاش» شویم.

همانگونه که ملاحظه می‌کنید، باورهای ما، کلید دستیابی به اهداف و خواسته‌های ما هستند و بدون آنها رسیدن به خواسته‌ها غیر ممکن است.

اکنون که تا حدی به اهمیت و ارزش باورها و نقشی که در زندگی، موفقیت و کامیابی ما دارند، پی بردید، مشتاق‌تر خواهید بود که مطالب این کتاب را با جدیت بیشتر دنبال کنید و بیش از پیش با «قدرت شگفت انگیز باور» آشنا شوید.

اگر بگویم این کتاب می‌تواند زندگی شما را متحول کند و برای شما شخصیتی جدید بسازد، سخن گزافی نگفته‌ام، زیرا با آگاهی‌هایی که از مطالعۀ این کتاب به دست می‌آورید، می‌توانید باورهای محدود کننده و مخرب خود را بشناسید و با عمل به تکنیک‌ها و روش‌هایی که برای تغییر باور در این کتاب ذکر شده است، می‌توانید باورهای محدود کننده و مخرب خود را تغییر داده و باورهایی نو بسازید و با تغییر باورهایتان، مسلماً زندگیتان تغییر خواهد کرد، زیرا «تغییر باور، مساوی است با تغییر زندگی» و «زندگی شما، آیینۀ باورهای شماست».

به یاد داشته باشید تنها محدودیت واقعی شما، محدودیت‌هایی است که خودتان با باورها، احساسات و افکارتان برای خود ایجاد کرده‌اید. شخصیت شما بی‌تردید، هیچ محدودیتی ندارد. تنها کافی‌ست باورهای مخرب خود را بیابید و از طریق راه‌های تغییر باور به تغییر آنها همت گمارید.

اگر از ‌تأثیر باور بر زندگیتان با خبر شوید و بدانید که «زندگی شما در گرو باورهای شماست»، هر چه زودتر به دنبال راه‌هایی برای تغییر باورهای غلط ومخرب یا همان باورهای منفی و ایجاد و تثبیت باورهای درست یا همان باورهای مثبت خواهید بود.

شما لیاقت زندگی‌ای سرشار از موفقیت، شادمانی، شادکامی، ثروت و سعادت را دارید. شما باید شخصیتی سالم، روابطی موثر، سلامتی کامل، شغلی عالی و ثروتی هنگفت داشته باشید، زیرا همۀ این‌ها حق مسلم شماست. شما برای موفقیت آفریده شده‌اید نه شکست. شما فوق‌العاده هستید و هوش و توانایی‌های شگفت‌انگیزی دارید که با استفاده از آنها‌ می‌توانید به هر آنچه می‌خواهید، برسید.

 تنها کار لازم، ساخت باورهایی متناسب و قدرتمند است که بتواند شما را به سمت اهدافتان سوق دهد.

 کافی‌ست باور کنید که می‌توانید؛ این همان وعده الهی است که «و انتم الاعلون، ان کنتم مؤمنین»: شما، برترین هستید اگر ایمان ( باور ) داشته باشید.(آل‌عمران: 139)

این کتاب شامل چهار فصل به شرح زیر می‌باشد:

 در فصل اول به “ماهیت (چیستی) باور” پرداخته شده است که ضمن ارائۀ تعریفی از باور، به انواع باور، خود باوری و تمایز برخی از مفاهیم از باور اشاره شده است.

در فصل دوم،”هویت باور” را جستجو کرده‌ایم و به مهم‌ترین و اصلی‌ترین خاستگاه‌های شکل گیری باور و همچنین رابطۀ باور و تلقین و نقش تلقین بر سلامت جسم و جان پرداخته شده که تحقیقات شگفت‌انگیزی از «معجزه شبه داروها» را به همراه دارد.

در فصل سوم با «قدرت شگفت انگیز باور» و نقش و اهمیت ذهن (ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه) آشنا می‌شوید و راه‌های تقویت قدرت باور را           می‌آموزید.

و در فصل چهارم با فرایند«تغییر باور» و فنون متنوع و متعدد آن آشنا می‌شوید که بسیار کاربردی و راهگشاست و می‌تواند شما را در تغییر زندگی و حرکت به سمت کمال مطلوب یاریگر باشد.

در پایان کتاب نیز به باورهای محدود کننده در مورد پول و ثروت به عنوان یک «مطالعه موردی» اشاره شده است که می‌تواند راهنمای خوبی برای شما عزیزان در تغییر باورهای محدود کننده در مورد پول و ثروت و جذب بیشتر آن به زندگیتان باشد و به تحول مالی در زندگی شما منجر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت سفارش کتاب لطفا به این شماره پیامک دهید 09383960239